בניית מערכת מזיגת בירה - שיקולים ותובנות

עברו כמה חודשים ומצאתי קצת זמן לשתף את תהליך בניית העמדת מזיגה שלי. חשוב מזה, אני ארשום לקחים שלמדתי מהבנייה ודברים שעוד עתידים לעבור שינויים ושיפוצים.
בגדול העמדה היא ארון עץ, שבתוכו יושב מקרר קטן. מגדל המזיגה בנוי מצנרת 2" ורוב הדברים ממוחזרים.

מבחינת העצים, מדובר על ארון בגדים ישן שפורק - הצד שפונה כלפי חוץ, עבר ליטוש להורדת הצבע המקורי וקבלת הגוון הטבעי של העץ בחזרה (החל מנייר ליטוש 60 ועד גימור עם 240).

אחרי ההרכבה הכל פורק לטובת צביעה.
עבר צביעה ראשונה בלכה, ייבוש, ליטוש בנייר 240, שכבה שנייה של לכה וליטוש אחרון על 240.

חלקי המגדל מתוך המדריך שנעזרתי בו https://www.instructables.com/id/DIY-Stainless-Steel-Pipe-Draft-Beer-Tower/

רשימת חלקי הצנרת למגדל עם שני ברזים:

פלאנג’ 2"
ניפל 2" על 10"
טי 2"
שני ניפלים 2" על 2"
שתי זוויות 2"
שני בושינג 2" על 3/4"

הרשימה תואמת לעמדה שלי, החלקים נקנו בחנויות אזוריות של צנרת אביזרי אינסטלציה. 300-400 ש"ח

זה הבסיס להכל והחלק הכי חשוב, התצורה הזאת לא מספיק יציבה, בהמשך הוספתי עוד עצים כמסבכים בזווית כדי להעניק עוד חוזק מבני לשלד.

דבר נוסף שחשוב זה לאפשר הוצאה של המקרר עם פירוק מינימאלי של השלד (מה שלא יושם כאן). השלד עובד ככלוב וכדי להוציא את המקרר, ממש צריך לפרק את הכל.

חיבור הדפנות נעשה מבפנים כדי שההברגות לא יראו לעין. מקשה קצת בזמן החיבור אבל הרבה יותר יפה בסוף.

בפרוייקט למדתי לעבוד עם חבר חדש - רוטר. כרסמתי בדלת מקום לצירים ואחכ השתמשתי בו גם עבור מגשי הטפטוף.

גלגלים שפורקו משידה הורכבו בחלק האחורי של העמדה.

מקדימה הגבהתי את העמדה כדי שתתאים לגובה של הגלגלים. קיבלנו עמדה יציבה וניידת, הרמה קלה בלבד מאפשרת גרירה של כל העמדה.

זאת הפלטה העליונה עליה יורכב המגדל, הארכתי אותה עם פלטה נוספת, בעיקר כדי למנוע הצמדה של העמדה וגב המקרר לקיר.

זה החיבור בין הפלטה לחלק העליון של השלד. כדאי ליצור חיבור נפרד, כדי למנוע פירוק של כל השלד כשמוציאים את הפלטה.

כאן המגדל מורכב לפני הצביעה שלו. שימו לב - חשוב לשחק עם הצינורות ולהרכיב אותם, כדי למצוא את האיזון בו הצינור גם הדוק וגם ישר (בסוף לסמן את גבולות התבריג). תמיד אפשר להשתמש בטפלון אם לא מצאתם לקודה כזאת, אבל זה יפגע בנראות הסופית.

כדאי להשתמש בניירות ונייר דבק כדי להגן על ההברגות (לפי הגבולות שסומנו בשלב הקודם).

השתמשתי בצינור PVC שחור ועליו שרוול מוקצף לבידוד (דברים שמצאתי זרוקים בחצר) חלק מהשרוול המוקצף שמתי בקדח של המקרר כדי לשפר את הבידוד גם שם.

את השלב הזה עשיתי מוקדם מדי! ההברגה של הצנרת לאחר שהושחלה דרך המגדל והמקרר יצרה ליפופים וסתימה.

הדרך הנכונה היא:

  1. הרכבת את הברזים על הבושינג
  2. הרכבת הבושינג על הזווית
  3. חיבור צינור הנוזל לברז
  4. השחלת הצינור דרך ניפל 2" והרכבתו על הזוויות (עם הבושינג והברז)
    5. זה השלב הטריקי - הברגה של כל מה שבנינו בשלבים 1-4 למחבר טי, כאן חשוב מאוד לשים לב שלט נוצר ליפוף בצינור.
  5. הברגת הניפל לטי (חשוב שהניפל יוברג לטי, ולא הפוך, כדי למנוע ליפופים)
  6. באותו אופן הברגת הפלאנג’ לניפל
  7. השחלת הצנרת דרך הפלטה העליונה למקרר
  8. הידוק הפלאנג’

שוב החבר רוטר בא לעזור, חריטה עבור מגשי טפטוף. היה לי פספוס קטן שהפך למגרעת עבור הוצאה קלה של המגשים.
ההתלבטות בין מגש אחד ארוך לשניים קטנים הוכרעה הודות לגובה הנמוך יותר של המגשים הקטנים.

חרשתי את הרשת כדי למצוא את הדבר הזה בארץ, לבסוף נמצא בחנות הזאת
http://www.equip-online.co.il/items/2538621?keyword=&campaignID=7242261007&matchtype=&adgroupID=81845633993&gclid=EAIaIQobChMI88uV3JfA6QIVU-J3Ch1s4g7WEAQYASABEgKYb_D_BwE

טיפ אחרון, הדבקתי את האומים של הפלאנג’ כדי לאפשר פירוק והרכבה של המגדל מבחוץ. אין באמת צורך להדק יותר מדי, זה בעיקר לנראות, כי הניפל הארוך יושב בלחץ בתוך העץ של הפלטה.
אצלי יש רווח די גדול בין המקרר לפלטה העליונה, מי שמתכוון להצמיד בינהם, כדאי שיקח בחשבון אפשרות של בורג שיעבור דרך המקרר או לחלופין אום שקוע בפלטה ובורג קצר.

כאן הכל מורכב לפני לכה.

2 לייקים

מקסים! איזה יופי של תיעוד, תותח!
פרט נוסף שאני בטוח שכל קורא ישמח לדעת - מה דגם המקרר ומידותיו הפנימיות ולאילו חביות הוא מתאים?
בימים החמים האלה - אתה מרגיש צורך בקירור המגדל? יש הקצפה יתרה?
יופי של מערכת!

המידות הפנימיות של המקרר הן H=75 W=41 D=48, כאשר מידות המדרגה בפנים הן H=18 D=18.
הדגם פחות רלוונטי, זה מקרר שמצאתי ברחוב ושיפצתי. בעיקר הורדתי את הפלסטיקה מהדלת, כדי לאפשר יותר נפח. בנוסף היה צורך בפירוק צלע הקירור של המקפיא והצמדתה לדופן המקרר.

התצורה הזאת מאפשרת לי להכניס שתי חביות. חבית אחת עומדת על רצפת המקרר, השנייה נמצאת על המדרגה ונשענת קדימה (נכנסת בדיוק בגובה בין המדרגה לתקרת המקרר, אך בצורה כזאת אי אפשר לחבר לצנרת). זה לא אידיאלי, וכנראה במקצה שיפורים הבא ארחיב מעט את המקרר, בשביל שיהיה מקום לשתי החביות יחד.

כרגע אין בירה בחביות, כך שאין דרך לבדוק הקצפה. בכל מקרה החדר כאן ממוזג, אז המזג אוויר פחות משפיע. אבל חלק ממקצה השיפורים יכלול צינור שיעביר אוויר קר למגדל.

לייק 1

אשתף כאן את החוויה שלי עם הטוויסט האישי.
הרעיון היה באמת ליצור מערכת מזיגה על בסיס מקרר עתיק שיש לי כבר תקופה. זהו מקרר “אמקורון 170” עתיק אבל חסון. בניה מאוד מסיבית וגוף קירור שמהווה את המקפיא ומופרד על ידי מחיצה נשלפת בכדי לאזן את הטמפרטורות ב"מקרר" עצמו.

כפי שאפשר לראות ישר, גם אני השתמשתי בתבנית מinstructiables כמו מתן. אולם עם טוויסט משלי בעניין. חדי העין יבחינו שיש שתי פלטות המחברות את המגדל למקרר ולא אחת. אגיע לזה בהמשך.


הקו המנחה לבניה המסויימת הזו היה כזה:

  1. המקרר חייב להישאר במרפסת.
  2. יש חלון בין המרפסת למטבח שבדיוק נמצא מעל המקרר
  3. אני רוצה למזוג בירה בלי לצאת למרפסת.
  4. קיבלתי פרס כספי שיכולתי לממש בקניה באינטרנט. והחלטתי להשקיע מראש בברזים של Intertap -flow control.
    לאחר שaliexpress דיווחו על מחסור במלאי וכדי להאיץ תהליכים בחרתי בiKegger סניף ברלין.*

*אני אקצר מאוד את הסיפור לגבי הברזים - החנות נפלאה, התמיכה והשירות מעולים, המוצרים מעולים. אבל…
לעולם, אבל לעולם אל תזמינו עם DHL Standard . המשלוח עד לארץ מתבצע עם dhl אולם מהרגע שהמטוס נחת בארץ, החבילה באחריות המכס ודואר ישראל שכמובן הפגינו שירות נוראי, יקר, ומאוד לא נעים. ועלה לי בעיכוב של חודשיים וחצי בפרוייקט. אם מזמינים מחו"ל רק DHL EXPRESS או משהו מוצלח כמו השילוח של אמזון או fedex.


חזרה לעניין.
יש למקרר הזה מספר גירסאות ורמות גימור, ספיציפית הגירסה הזו כוללת את המקפיא שתופס כ70 אחוז מרוחבו הפנימי של המקרר. מה שמשאיר מקום לקידוח חור בראש המקרר בצד ימין. כל זאת לאחר פירוק הטרמוסטט המקורי .

כלומר- מאוד דומה למקרר של יוחאי, אבל עם פריזר יותר קטן ובלי רווח בין הקיר האחורי לגוף הקירור.


בנוסף, כל הרדיאטור של המקרר הזה, יושב בצידו האחורי ופולט הרבה חום בזמן עבודה, מה שמנע ממני למקם את העמוד בנקודה יותר “מסורתית”.

רוצה לומר- המקרר יפנה על צידו (הצד היפה והמשופץ) כלפי דלת המרפסת - ומגדל המזיגה ב90 מעלות הצידה ומסתכל לכיוון החלון המיועד.

התכנון המקורי היה לבנות מעין “כובע” מפלטת עץ שעליו יישב המגדל - מאוד דומה ליוחאי. אולם אני נגר די גרוע. ולמזלי יש לי חברים עם הרבה דימיון וידע שעזרו לי למצוא פתרון יצירתי. במקרה הזה, למקם את הדיסקית ישירות מעל החור בהדבקה, ולהתשמש בה בתור בסיס למגדל עצמו ביחד עם ברגים.

את הפלסטיקה על הדלת הסרתי עוד בהזדמנות קודמת כדי להתאים את הנפח הפנימי לדלי תסיסה רחב. במקום הפלסטיקה הדבקתי עם דבק מגע יריעת פולינום שהיתה בבית מפרוייקט קודם. (בידוד סיר בישול)

לאחר אין סוף מדידות, ביצעתי את הקדח הראשון כגישוש. מקדח כוס איכותי זה ממש כיף.

משם קדחתי עוד 2 חורים נוספים כדי ליצור צורת “מיקי מאוס” שאותה ארחיב מספיק כדי להעביר את כל הצנרת.

טיפ נוסף - דרמל זה חבר של ממש. ומאוד עוזר לנקות את הקידוחים ולנסר חתיכות שמפריעות בדרך.

הדרמל היה נחוץ רק במעטפת המתכת החיצונית. הבידוד והפלסטיקה בתוך המקרר נחתכים בקלות באמצעות סכין יפנית.

השקעתי לא מעט זמן בניקיון הקדח והרחבת החור כדי שלא יהיה מצב בו הצנרת נפגעת כתוצאה ממתכת חדה בהיקף.

לאחר התאמה נוספת וסימון ההיקף של הטבעת, חרצתי היטב (הסכין היפנית מכה שנית) את ההיקף לפני הדבקה בכדי להקנות לדבק “סופר 7” מקסימום שטח להיתפס עליו ולהגיע למתכת ולא רק לשכבת הצבע החיצונית.

הרכבת המגדל זהה בדיוק לדרך שבה מתן ביצע עם בידוד לבן שמצאתי זרוק בבית . עם זאת, מראש הוספתי צנרת pvc שבאמצעותה יוזרם אוויר קר למגדל ויתפצל בT לשני הצדדים. זה יתגלה כנקודת תסכול בהמשך . כי הצנרת הגמישה של הבירה הסתבכה והתלפפה סביב הצינור הגדול יותר הקשיח והקשתה מאוד על ההרכבה. אני מקווה שזה יהיה שווה את המאמץ.


מהצד הפנימי של המקרר ניתן לראות את הצנרת שיורדת מהמגדל. יש גם מספיק מקום בהיקף לאוויר המסוחרר לחזור למקרר.

בהרכבת המגדל כן השתמשתי בטפלון - אולי בגלל ידיעה מוקדמת שיהיו לי בעיות ואצטרף לפרק את זה עוד הרבה פעמים. ואכן הבעיה הכי גדולה שלי היתה הליפוף של צינור הבירה סביב צינור האוויר הקר. מה שחנק את הקו ומנע הזרמת בירה עד שהרכבתי את זה כראוי, בערך 3-5 הרכבות לכל צד עד שפיצחתי את זה :frowning:

שימו לב שחשוב לצבוע את הברגות המגדל כי הן יחלידו. מכיוון שאני אוהב את המראה התעשייתי, התכנון הוא לחתוך את עודפי הטפלון ולרסס בספריי גילוון את ההברגות כולן. הצבע של האבץ (סוג של כסוף?) יישמר, אולם ללא החלודה הפוטנציאלית.

וכאמור- הקסם האמיתי היה כאן


למזלי יש לי חבר שהוא לא רק גאון, אלא גם מסגר על חלל. לאחר התעייצות איתו הוחלט על קידוח והברזה מחדש של החורים כדי ליצור משהו חדש. הדיסקה הימנית בתמונה היא התחתונה. החורים המקוריים נקדחו מחדש וקיבלו הברזה וכן, ההברגה המרכזית נחרטה לביטול ההברגה.

הדיסקה השמאלית הושארה עם ההברזה המרכזית המקורית, אולם החורים הקטנים נקדחו. מכאן שהבורג (המיוחד) עובר בצורה חופשית בדיסקה העליונה ומובג לתחתונה. בלי צורך באום חיזוק . מבריק!! ולגמרי מחוץ לתחום היכולות שלי.

התוצאה הסופית היא ברגים הרבה יותר גדולים (22 ממ כמדומני - לעומת 5/8 במקור) ומנוסרים קצר, מה שמקנה מראה מגניב לגמרי לטעמי.

הערות: בצילום, הוספתי מאוורר מחשב בהברגה לפריזר לטובת פיזור אוויר טוב יותר בתוך המקרר. בעתיד יתווסף מדחס אוויר שידחוף אוויר קר מהפריזר לעמוד. אם כי כרגע הבידוד טוב ואני לא מתרגש מזה יותר מדי.

חתיכת פרוייקט מאתגר וכיפי מאוד.

2 לייקים

מקסים @galvalency.
ממש נחמד לראות סינטזה של רעיונות מפרוייקטים שונים. מה עשית עם הגז? איך אתה שולט בטמפ’ אם פירקת את הטרמוסטט המקורי? היא נשארת יציבה יחסית כשהמקרר ככה יושב בחוץ?

הבלון בחוץ צמוד למקרר, stc-1000 שליטת טמפרטורה. והשארתי את הטרמוסטט המקורי. :slight_smile:

לייק 1

מדהים! ויופי של תיעוד. תודה!

2 לייקים

עלה סרטון ראשון מתוך שניים של דייויד הית’ שגם מציג כל מיני טיפים שיכולים לחסוך כאב ראש בעת הרכבה, בעיקר למערכות עם מגדל:

חלק 2 של הסרטון

מערכת מזיגה מבעד לקיר

רקע

מערכת המזיגה הראשונה שלי, שנקנתה יד שניה עם סיום השירות הצבאי (מתנת שחרור :slight_smile: ) עדיין נמצאת אצל ההורים ומוזגת אפילו ברגעים אלו ממש.
אבל… היא מכילה רק חבית אחת ומבוססת על מקרר טרמואלקטרי, כך שבימות הקיץ החמים די קשה לה להגיע לטמפ’ נמוכות ונעימות.
סיפרתי להורים שהיום יש ציוד שמאפשר להעמיד חבית סודה באופן קבוע: ממלא את החבית ומגיז את הסודה לבד. אמא אמרה שתמיד פינטזה על ברז סודה כמו בקיבוץ, ופרוייקט הקגרטור החדש לא איחר לצאת לדרך. המערכת של @shibolet.brewery סיפקה את ההשראה למיקום הברזים מעבר לקיר.

סוג המערכת
הקגרטור הזה מכיל שתי חביות, האחת קבועה לסודה והאחת מתחלפת לבירה. הוא בנוי ממקרר רגיל הפעם, והאתגר הגדול: המקרר בכלל יושב בחוץ, בחצר.
זה יצר מצב שהצינורות עוברים דרך ארוכה מהחביות ועד הברזים (כשני מטר) ולכן החלטנו שיש להוסיף קירור אקטיבי.
ההחלטה היתה לבנות מערכת של צינורות בתוך צינורות, ולסחרר אוויר קר מהמקרר (צינורות הנוזל עוברים בתוך צינור האוויר הקר).
כמו כן, נוסף מגש טפטוף עם ניקוז החוצה לפתח ניקוז בחצר. אציין שמגש הטפטוף הזה בנוי בצורה קצת מעצבנת: הוא שטוח לחלוטין (ללא שיפועים אל פתח הניקוז), וריתוך צינור הניקוז שלו אפילו קצת בולט כלפי פנימה. זה יוצר מצב שהמגש לא באמת מצליח להתרוקן לחלוטין ונשארים בו כמה מ"ל של מים. המזל הוא שיש ברז סודה אז כשמטפטפת בירה קל מאוד לשטוף מיד :wink:

מערכת הגז
היות וסודה מוגזת בלחץ גבוה בהרבה מבירה (~35PSI) נעשה שימוש בוסתים משניים על מפצל הגז. הוסת הראשי מספק את הלחץ הגבוה עבור הסודה, ויציאת הגז לבירה (ויציאה נוספת פנויה לצורכי עבודה) מקבלות הפחתת לחץ עם וסת המשנה.
נכון לרגע זה המערכת פועלת על בסיס מיכל סודהסטרים עד שיירכש מיכל גז גדול חדש.
כמו כן בימים אלה נבנה ארון שירות לצד המקרר בו תמוקם מערכת הגז, ציוד נלווה דרוש, והסתרה של הצינור השחור הגדול.

הבניה
מצורף איור סכמטי של המערכת ותמונות ממהלך הבניה. לאחריהן הפניות למידע נוסף על הציוד.


תמונות ממהלך הבניה:

הפתעות
לאחר הפעלה של המערכת נוכחנו לגלות שהיא פשוט לא מתקררת מספיק. המקרר הגיע בערך ל-9 מ"צ ולא הסכים לרדת.
בשורה התחתונה זה כנראה נבע מהפרש הטמפרטורות בין החלק העליון של המקרר לחלק התחתון (שהרי קור יורד וחום עולה) ופעולת שאיבת האוויר של המפוח.
לא אפרט את כל מהלך הבדיקות והשלילה שעשינו עד שזה סודר, אלא רק את מה שפתר את הבעיה:

  1. פירוק הסנסור המובנה של המקרר ומיקומו בנקודה הגבוהה ביותר (כך שהמקרר ימדוד את האיזור הכי חם, לא הכי קר).
  2. הסרת חלק מהבידוד בין תא המקפיא ותא המקרר (זהו מקרר בו כל תא מקורר בנפרד, לא על בסיס סירקולציית אוויר מהמקפיא למקרר). יצירת החלון הזה בבידוד למעשה מוסיפה עוד אוויר קר ישירות מלמעלה, מקצרת את האינטרוולים שהמקרר פעיל בהם ועוזרת לשמור על טמפ’ קרה יותר במקרר ובצנרת עד הברז. המבחן האמיתי יהיה בקיץ.

לינקים לכל החלקים ששימשו אותנו (למעט צינורות האינסטלציה) ניתן למצוא כאן.

הנה סרטון שמסביר על מערכת הסודה.
חשוב לוודא שלחץ המים גבוה יותר מלחץ הגז הדרוש להגזה (אחרת מים לא יכנסו לחבית) ולעבוד עם מנגנוני אל-חזור על צנרת הגז וכניסת המים על מנת לוודא שלא יכנסו מים למערכת הגז (כי הלחץ שלהם גבוה יותר) ושלא יכנס גז למערכת המים (אלא אם כן אתם רוצים סודה גם מכל שאר הברזים בבית…)

טוב, אז לאחרונה נאלצתי לעבור מקגרטור מעולה לקיזר.
למה? אני אתן לכם טיפ – אם מצטבר קרח על גוף הקירור של המקרר – אל תדפקו עליו עם פטיש כדי לשבור את הקרח.

אחרי הבנו שאני דביל, הנה הסיפור על איך בניתי את הקיזר:

היות ואת המקרר שהיה לי – מקרר שתיה עם דלת אטומה – לא ניתן להשיג בארץ בימים אלו, הבנתי שהכי טוב יהיה אם אמצא מקפיא שוכב ואהפוך אותו לקיזר שמעת לעת ישמש כמקרר תסיסה לבירות שלא מותססות עם קוויק (ככה אני מתסיס לאחרונה). הדרישות היו:

  • יכול להכיל 3 חביות או שילוב של חביות עם מיכל תסיסה.
  • לא גדול מדי כדי לא לתפוס יותר מדי שטח במחסן (8 מ"ר) הצמוד=סיכוי לקבל אישור מהאישה שלי.
  • מחיר סביר של עד 1500 ₪.

כדי לענות על הצרכים הללו, חיפשתי מקפיא של 200 ליטר כי ראיתי שנווה לזר עשה כך.

הבעיה – במקפיא של 200 ליטר, צריך למצוא דגם שבו הרוחב הוא של 50 ס"מ כדי ש-2 חביות ייכנסו אחת ליד השניה וזו משימה לא פשוטה כך מסתבר.

כאשר הבנתי שיהיה לי קשה מאוד לאתר בזמן קצר מקפיא של 200 במידות המתאימות (היתה לי חבית בודדה שבדיוק סיימה הגזה כשגיליתי שאני דביל והרסתי את קגרטור שלי) החלטתי לרכוש מקפיא 300 ליטר מדגם Simfer C3320. כשנסעתי לחנות בראשון לציון לקחתי דלי תסיסה וחבית וראיתי שאכן נכנסות שם בלי בעיה גם 4 חביות 19 ועוד 2 של 10. עלות המקפיא – 1490 + שילמתי 100 ₪ על פינוי המקרר הישן (הוא גדול יותר מהמקפיא אז המוביל דרש עוד תשלום…לא יודע אם צדק מבחינת החוק אבל לא הייתי במצב של לא לפנות את המקרר הישן). הזמנתי בשישי ואחרי לחץ, קיבלתי בראשון בצהריים את המקפיא.
image

אז יש מקפיא\מקרר (הוא יכול להיות גם וגם) – כיוונתי אותו לטמפ’ של קירור כך שגם אם הבקר ישתבש, הבירה לא תקפא. עכשיו, צריך להחליט איך לחבר את הברזים. ישנן 3 אפשרויות והשיקולים הם כאלו:

  • מגדל מזיגה על המכסה
    • יתרונות – קידוח במכסה לצנרת.
    • חסרונות
      • אין לי מגדל – דורש רכישה של ציוד.
      • ישנה מנורת לד בדלת המקפיא כך שצריך להזהר לא לפגוע בה.
      • בעת פתיחת דלת המקפיא, המגדל מתרומם ואם ישנן שאריות במגש הטפטוף הן יכולות לנזול.
  • ברזים שיושבים על דופן המקפיא
    • יתרונות
      • יש לי את כל הציוד (שאנקים ארוכים וברזים).
      • לא דורש עבודה נוספת על המקפיא – מיידי.
    • חסרונות
      • בלתי הפיך – חור בדופן המקפיא.
      • הברזים יושבים די נמוך וזה יהיה לא נוח למזוג.
  • ברזים שיושבים על קולר עץ
    • יתרונות
      • יש לי את כל הציוד (שאנקים ארוכים וברזים).
      • לא פוגע במקרר.
      • הפיך- ניתן לפרק את מסגרת העץ ולהחזיר את המקרר לקדמותו.
      • גובה הברזים נוח למזיגה.
      • מגדיל את נפח המקפיא ומאפשר לשים בלון גז בתוכו.
    • חסרונות
      • לא מיידי - דורש בניית קולר עץ – רכישת עץ במידות הנכונות, חיבור, ליטוש וכו’.
      • הבידוד של העץ פחות טוב מגוף המקפיא.
      • הכבל של מנורת הלד שבמכסה קצר מדי ברגע שמניחים את הקולר על המקפיא. דורש הארכה או ניתוק של המנורה.

בחרתי באפשרות האחרונה כי לדעתי היא המיטבית עבורי. גיסי אמר שיעזור לי בפרויקט ושרק ארכוש את העץ ואת צבע השמן לצביעה שלו. ביצעתי מדידות של המקפיא ורכשתי במחסן עצים בפתח תקווה עץ אורן מוקצע בעובי 4 ס"מ. בדיעבד, הסתבר שמכרו לי עץ שקיבל קצת בטן וזה משפיע על הנראות של הקיזר. תבדקו את העצים שאתם רוכשים במקום.

גיסי חתך את העץ עם חיתוך של 45 מעלות כדי שיתחברו יפה למלבן, שם דבק נגרים והוסיף זוויות כדי שיחזיק את הפינות.
image

לאחר הבניה, ליטש במלטשת וצבע בצבע השמן. צבע השמן אוטם את העץ ומגן עליו מלחות ועובש. הקולר נצבע בכמה שכבות (פחות קטנה הספיקה) של צבע שמן.
image
image

ביצענו קידוח של החורים לשאנקים בעזרת מקדח עץ 22 מ"מ שרכשתי. מירכזנו את החורים בדופן של הקולר.
image

בעקבות הקידוח, החלק הפנימי של הקולר ניזוק אז ביצענו ליטוש נוסף ואת האזור המלוטש צבעתי בשאריות הצבע האחרונות.
image
image

כדי לחבר את הדלת לקולר העץ, ניתקתי את החיווט המשורשר של מנורת הלד וחיברתי כל חוט לקלמרה (שוקולדה) וליפפתי כל שוקולדה באיזולירבנד כדי שלא יהיו לי חוטים חשופים בתוך המקפיא.

לפני:
image

אחרי:
image
image

כל זה נעשה לאחר התייעצות עם חשמלאי (חשוב מאוד לשמור על הבטיחות בחשמל).

הנחנו את הדלת על הקולר כדי לראות איך הכל יושב לפני שמחברים ואז הבנו שלא לקחנו בחשבון דבר אחד – הידית של המקפיא יושבת בדיוק מעל החורים של הברזים ותפריע לידיות של הברזים. מה שטוב זה שהידית מוברגת בעזרת 2 ברגים אז פשוט הזזנו אותה לקצה של הדלת (אנחת רווחה).
image

כשחתכו את העץ, זה בוצע באורכים קצרים בס"מ-ס"מ וחצי מהמדיות שלקחתי כי חשבתי שעדיף שיהיה קצת קצר יותר מאשר ארוך מדי. זו טעות כי זה היה יכול להיות בלי בעיה במידה או ארוך בקצת (לקח לפעם הבאה).

ניתקנו את הצירים מדלת המקפיא (יש קפיץ רציני אז הם נפתחים בחוזקה – זהירות בניתוק כי הם יכולים לפגוע ממש חזק אם לא נזהרים) וחיברנו עם ברגי עץ (חשוב לזכור לרכוש מראש כי הברגים המקוריים לא מתאימים להברגה לעץ).
image

לאחר מכן, מרחנו שכבה יפה של דבק סופר 7 על דופן המקפיא והנחנו בזהירות את הקולר וניגבנו במגבון לח את הדבק שברח מהצדדים. הנחתי ציוד על הדלת כדי שילחץ את קולר בזמן שהדבק מתייבש.
image
image

לאחר כמה שעות קלטתי שבעצם יש חורים של הברזים בעץ והקור בורח החוצה. בהתחלה שמתי את השאנקים מבלי לתפוס אותם מבפנים בעזרת האום ואז החלטתי פשוט להרכיב את הברזים בעדינות רק כדי לאטום את הפתח.

למחרת, הרכבתי את הברזים כולל הידוק האומים וחיבור הצנרת. כעת הושלמה המלאכה, פרט להרכבת מגש הטפטוף. כדי לא לקדוח חורים בגוף המקפיא, הזמנתי צמד מגנטים חזקים עם הברגה כך שאבריג לתוכם את הברגים שמחזיקים את מגש הטפטוף (קרדיט: נתנאל בלגזל + פיליפ שהסב את תשומת ליבי לכך שזה היה הפתרון של נתנאל).
image

2 לייקים

בשעה טובה ולאחר 4 שנים של בישול בירה ובקבוק של 26 באצ’ים עברתי לחביות!
אין ספק שבירגיקס הוא מקור ידע עצום בתחום בישול בירה ביתית ו-DIY ולכן אשמח לשתף את החוויה שלי פה לאנשים הבאים כפי שהפוסטים פה עזרו לי להתחיל בתהליך.
יש לי 2 מקררים ב-2 בתים שונים (אחד אצל הורים ואחד בדירה שלי).
מקרר אחד הוא מקרר סטונדטים (אצל ההורים) מכיוון שיש יותר מקום ומקרר משרדי אצלי בדירה בגלל חוסר מקום.
אני יכול להגיד שמקרר משרדי נראה ומשתלב יותר טוב בדירה אבל מקרר משרדי יותר נוח ופרקטי.
במקרר המשרדי הצלחתי להכניס 3 חביות בירה של 10 ליטר.
במקרר סטונדטים הצלחתי להכניס 3 חביות של 20 ליטר.
במקרר משרדי מאוד חשוב לבדוק מידות פנימיות (עומק, רוחב וגובה) וחשוב להבין איפה קיים גוף הקרירור והאם ניתן להזיזו.
המלצה חמה - ללמוד הרבה לפני הביצוע כדי שהביצוע עצמו יהיה קל ופשוט.
לשרטט ולמקם את כל החלקים לפני קדיחות.
הקרש נרכב מחנות הום סנטר ב-80 ש"ח שהוא בעצם מדף במקור שחתכתי אותו לגודל הרצוי.
אני מצאתי את המקרר שלי ביד 2 ובדר"כ המקררים הישנים הם הגדולים יותר.
מידות המקרר המשרדי:
פנימי:
גובה מהרצפה למקפיא - 62 ס"מ
גובה מהמדרגה למקפיא - 41 ס"מ
עומק כולל מדרגה עד לדלת - 45 ס"מ
עומק מדרגה לדלת 36 ס"מ
רוחב פנימי 41 ס"מ

חיצוני:
רוחב 45 ס"מ
עומק 60 ס"מ
גובה 83 ס"מ

על מנת להכניס 3 חביות הייתי צריך לקלף את כל הדלת (בעזרת דרמל) ואת המסילות הפנימיות איפה שנכנסים המגשים.
2 חביות נכנסות בחלק הפנימי באלכסון ועוד חבית אחת עומדת על המדרגה. לא נגעתי במיקום של המקפיא שהוא כמוי מדף בחלק העליון של המקרר.
המקרר במרחק 5 ס"מ מהקיר בחלקו האחורי בשביל איוורור כפי שרצוי בכל מקרר.
קצת תמונות לתיעוד והסברה:











תסלחו לי על הבלאגן מסביב, המקרר יושב בחדר הכביסה כי זה המקום היחידי בבית שהיה אפשר להכניס אותו.


תמונה של מקרר הסטונדטים אצל ההורים (מגש הטפטוף מחובר למגנטים מאוד חזקים כדי לאפשר יכולת לפרק לשטיפה בצורה נוחה. בינתיים נראה חזק ויציב):