בניית מערכת מזיגת בירה - שיקולים ותובנות

@liavgi תרצה להעלות גם את סרטון הקיזר שלך?

בכיף , להלן הלינק

2 לייקים

אחת הבניות היפות והיעילות שראיתי!

אני גם סיימתי לא מזמן לבנות קגרטור. השתמשתי במקרר קטן עם דלת שקופה שכדי שיוכל להכיל שתי חביות 10 הרחבתי אותו עם איסכורית ופאנל מזגן. מעליו שמתי סוג של מסילה, גם היא מאיסכורית, מכיוון שיש איזשהו אלמנט חשמלי בתקרת המקרר. מעליו יש פלטת עץ ועליה מגדל המזיגה. החביות קטנות במכוון (המערכת שלי יכולה להוציא גם נפחי בישול קטנים ואני שותה לאט באופן יחסי) ולכן גם לא צריך להוציא את הקומפרסור מאחורי המקרר ולפרק את המדף שלו. המקרר מראש בלי מקפיא וגוף הקירור שלו אנכי.

גם אצלי מיכל הגז בחוץ וממליץ בחום על האינטרטאפ עם הראשים המתחלפים שלו.

2 לייקים

משהו קטן שלא ברור לי מהתמונות: מאיפה עוברים צינורות הנוזל שלך? אם ציינת שבתקרת המקרר יש אלמנט חשמלי כלשהו? אני רואה שבאחת התמונות יש איזה קדח אבל הוא לא נראה באותו מיקום של המגדל.
בחרת באיסכורית כזו שממולאת בבידוד?
אתה בנתיים לא מרגיש צורך לקרר את מגדל המזיגה? במיוחד אם אתה שותה בקצב איטי.

@nzitser משהו בסגנון יכול להתאים למצב שלך

האיסכורית אכן עם בידוד.

אתה רואה בתמונה הראשונה חור על החלק הלבן? בשניה יש את המסילה שמביאה את החור מהחלק הלבן (שבינתיים נצבע בשחור) לחור שמתחת למגדל, שם עוברת הצנרת.

יש לי מאוורר מוכן לחיבור בפנים אבל בינתיים לא מרגיש צורך בו, לא היתה לי עוד הקצפת יתר או פגיעה בבירה, אבל צריך לציין שבינתיים היו בחביות סטאוט ואורדינרי ביטר, שתיהן בלחץ יחסית נמוך. יש IPL בתור, נראה איך ילך לי איתה.

לייק 1

אז הצנרת שלך עושה שתי זוויות 90° אם אני מבין נכון, כמו אצלי?
שימוש מגניב בבידוד, עוד לא ראיתי כזה :ok_hand:מצד שני זה גורם לי לתהות כמה קולר עץ רגיל היה מאבד טמפ’. כמו שעושים לקיזר או כמו בהרחבה הזו למקרר תסיסה.

קודם כל גוף הקירור של המקרר אנכי וארוך ככה שפיזור הקור במקרר מעולה. מעבר לזה, המקרר מחזיק קור מצויין וזה כנראה בגלל חומר הבידוד, למרות שהרחבת הנפח לא קטנה. כן, יש אצלי שתי זוויות 90, למרות שזה מעוגל וקצת פחות.

לייק 1

די משעשע שאני ואתה הגענו למסקנות הפוכות.
אני התחלתי מקיזר שמבוסס על מקרר מקפיא שוכב ולאחרונה עברתי לקיזר שמבוסס על מיני מקרר (אם כי המיני מקרר שלי מסוגל להכיל ללא כל שינוי 3 חביות מלאות.

לייק 1

קודם כל - ברכות לגולה! :crazy_face:
מיני מקרר שמכיל 3 חביות מלאות זה חלום! משהו בארץ או משהו בארה"ב הברית של אמריקה?
יש גם מקררים יעודיים לחביות, אבל הם פחות נגישים פה ובטוח יותר יקרים.
אם זה מקרר מהארץ - אתה חייב לשתף בדגם ומאיפה השגת אותו.

למה החלטת להחליף? השיקול היחיד שאני יכול לחשוב עליו כרגע, אחרי ש @philusha אמר על זה משהו, זה שיותר כבד להכניס חביות לקיזר.

אבל זה ממש לא מפתיע שהגענו למסקנות הפוכות. מערכות כאלה זה משהו שאנחנו חופרים לנו באופן אישי, ולכן יהיו הרבה שינויים ביו מבשל למבשל.
פרגן לנו קצת בתמונות? ואם יש דברים מעניינים שעשית אשמח לדעת למה ואיך.

את המיני מקרר קניתי בארה״ב, אבל למרבה האירונה הוא הגיע מאוסרליה (מהחברה של keg land)
מסתבר שעכשיו הם גם מייצרים גרסה שמאפשרת להכניס חביות מלאות.

הצורך להחליף הגיע מסיבה טכנית לחלוטין, המתח של המקפיא שהיה לי בארץ הוא ל-220/50Hz ופה המתח הוא 110/60Hz. על הפרש המתחים אפשר להתגבר בעזרת ספק כוח, אבל לשנות את התדר זו לא מסיבה פשוטה/זולה. כשמדובר על מוצר עם מנוע, אני לא בטוח כמה טוב הוא היה שורד לעבוד בתדר שגבוה ב-20% ממה שהוא תוכנן אליו.
כמו כן לא ידעתי לאן אני מגיע והאם/ואיפה יהיה לי מקום לאחסן קגרטור.
העדפתי לא להיסחב עם מקפיא ברוחב מטר ולהבין אחר כך מה אני הולך לעשות איתו או איך אני נפתר ממנו במקרה והוא לא מתאים.

הסיבות שהחלטתי ללכת על מערכת מבוססת מיני מקרר:
1)משמעותית יותר נוח להכניס ולהוציא חביות (את הקגרטור הקודם שלי בניתי עם קוקלר, שהפך את הכנסת החביות למשימה עוד יותר מאתגרת.
היו יותר מידי מקרים שהרמתי חבית מלאה באוויר ותוך כדי שאני מנסה להכיסה למקום פגעתי עם החבית באחד הברזים ופתחתי אותו. שבתורו שפך בירה על הריפצה.
2)רכשתי קגרטור מוכן, אז אסטטית הוא הרבה יותר יפה, תופס פחות נפח
3)הרבה יותר קל לנקות ולתחזק אותו (מי אמר רצפת נירוסטה)

את הקגרטור רכשתי בשבוע הסופרבול, אז היו הנחות יפות.
זה הקגרטור המדובר:
https://www.morebeer.com/products/komos-kegerator-stainless-steel-intertap-faucets.html
רכשתי אותו בכ-550$ והוא מגיע עם כל הרכיבים של קגלנד:
בקר טמפרטורה מובנה, גלגלים, מגש, מגדל, מאוורר שזורק אוויר למגדל מזיגה, ווסט פד״ח, ברזי אינטרטאפ עם חיבורי דאופיטינג, צינורות EVABarrier [לא ברור איך לא עברתי אליהם קודם, משמעותי יותר נוחים מחבקים וצינורות וניל], מעמד לקירור כוסות.
בהתחשב במחיר, אני חושב שהתמורה יפה מאוד, אני לא מאמין שהייתי מצליח לבנות משהו דומה בעצמי יותר בזול.

לייק 1

חשבתי שזה המקרר המדובר! You lucky bastard… אני נתקל בו המון ברשת. נראה כמו מוצר מדהים. פה ושם אני רואה קצת תלונות על קפיאה בצד שקרוב לגוף הקירור אבל לא ביג דיל.
מדהים.

כן, הוא מקרר ממש מוצלח (גם לי קרה המצב של הקפיאה של סודה, ואז גיליתי שהוא מכוון ל-0 מעלות בברירת המחדל, ברגע שהעלתי את הטמפרטורת ל-2 מעלות הכול עבד כמו שצריך.

הטענה היחידה שלי היא כלפי עצמי, שלקחתי את המגדל של ה-2 ברזים ולא של ה-3.
אבל כבר אוסיף עוד אחד בעצמי

לייק 1

זה שטויות, תוסיף.
אתה שותה בירה על 2C?? קר…
אגב - המאוורר שלהם לקירור המגדל - עובד כמו שצריך? הוא נראה כבעל ספיקה הרבה יותר גבוהה מהמפוח 12V שלי, ושלי סבבה, אז אני תוהה כמה קרים הברזים במערכת שלהם

זה בתקופה העצובה שעדין לא הייתה לי מערכת בישול (עם שילוח ימי שהחליט לעשות לופים בים) והיה שם רק סודה.
העלאתי את הטמפרטורה מאז ל-5 מעלות.

לייק 1

נשאלתי בנוגע למידות הפנימיות של המקרר שלי.
אדגיש שוב כי מידות המקרר זה דבר אחד, מה שחשוב הוא לוודא שהן מתאימות לחביות שלכם (או ההיפך) כדי שזה לא יקרה (אהמ @nzitser):

אציין כי אנחנו עובדים עם חביות קורני מסוג פינלוק, תוצרת קורנליוס ופיירסטון (אם אני לא טועה). הן הנמוכות והרחבות יותר.
קוטר חבית כזו הוא 23 ס"מ:

המידות של החלל שמכיל אותן במקרר (הן יושבות לפני ה"מדרגה" של המדחס ואני מתעלם מהחלל שמאחוריהן ומעל למדחס:
רוחב: 50 ס"מ (אבל בפועל פחות - בגלל מסילות הפלסטיק, שימו לב שלא הייתי צריך לחתוך אותן, אז זה עדיין יותר מ-46).
גובה: 62 ס"מ עד לתחתית המקפיא. לא נאלצתי להזיז אותו ממקומו על אף שמחברי פינלוק גבוהים יותר משל בול-לוק (למה?!) כי הם יכלו להיות ממוקמים לפניו. (מה שלא היה מתאפשר בחבית בול-לוק עקב מיקום שונה של הפוסטים, אז יש לי מזל).
עומק: 22 ס"מ עד הקו אליו מגיעה הדלת כשהיא סגורה.
אם אתם עם חביות פינלוק, חלל מינימלי של 50X62X22 (WxHxD) אמור להיות בסדר. אצלי זה התאים על הקשקש בדרך נס.



מעולה.
יוחאי יש מצב להעלות את הסרטון ליו טיוב? עושה רושם שיש בעיות לשדר את הסרטון אונליין לפעמים.

ספציפית רציתי לראות איפה קדחת את החור לצנרת וכמה מקום נשאר במגדל אחרי צינורות נוזל, צינור קירור ובידוד.
יש לי אמקורון 170 בדיוק כמו שלך שהולך לעבור משהו דומה למה שאסף ואתה עשיתם (שעטנז כזה…) וחסר לי קצת מידע ספציפית בנושא החורים.

לייק 1

כן, ניסיתי לראות אם יש דרך להעביר מהדרייב ליוטיוב. לא נראה שיש. שזה מוזר כי זה כבר יושב בשרתים של גוגל… אנסה להעלות את זה ישירות ולהחליף פה את הלינק.
בנוסף אצלם לך בדיוק את החלקים שאתה רוצה. אם אני מבין נכון - מבט בתוך הטאוור, ומאיפה הקדח יוצא בתוך המקרר?

@galvalency כדי לא לשנות דבר במיקום המקפיא, הקדח עובר בגג המקרר, וממוקם במרווח שבין המקפיא לגב המקרר (יש שם רווח של כשתי אצבעות).


זה אומר שהצנרת יוצאת בחלק יחסית אחורי, ולא איפה שרציתי למקם את הטאוור על הפלטה העליונה, לכן יש לה שתי “זוויות 90” או פניות: קדימה לחזית ואז למעלה לטאוור, במרווח שבין המקרר לפלטה. הצינורות מבודדים, כפי שנאמר בסרטון, כל אחד לחול וגם יחד, במרווח הזה.

בתוך הטאוור יש עוד בידוד, אבל יש המון מקום, רצים בו רק הצינורות של הנוזל וצינור המפוח שמכניס אוויר (צינור החזרה נמצא רק בתחתת הטאוור, מתוך איזה מחשבה שזה מסייע לסירקולציה).

לייק 1

נפלא! בדיוק מה שרציתי לדעת.
מסתבר אגב, שהמקרר שלי קצת שונה במבנה הפנימי וה"פריזר" גוף הקירור יושב רק על 75 משטח ה"גג" של המקרר. שאר השטח מוקדש לצנרת והטרמוסטט של המקרר, כלומר יש מקום להעביר שם צנרת, פשוט לא במיקום הראשוני שחשבתי עליו.
אשלח תמונות ברגע שזה יבוצע.

לייק 1

עברו כמה חודשים ומצאתי קצת זמן לשתף את תהליך בניית העמדת מזיגה שלי. חשוב מזה, אני ארשום לקחים שלמדתי מהבנייה ודברים שעוד עתידים לעבור שינויים ושיפוצים.
בגדול העמדה היא ארון עץ, שבתוכו יושב מקרר קטן. מגדל המזיגה בנוי מצנרת 2" ורוב הדברים ממוחזרים.

מבחינת העצים, מדובר על ארון בגדים ישן שפורק - הצד שפונה כלפי חוץ, עבר ליטוש להורדת הצבע המקורי וקבלת הגוון הטבעי של העץ בחזרה (החל מנייר ליטוש 60 ועד גימור עם 240).

אחרי ההרכבה הכל פורק לטובת צביעה.
עבר צביעה ראשונה בלכה, ייבוש, ליטוש בנייר 240, שכבה שנייה של לכה וליטוש אחרון על 240.

חלקי המגדל מתוך המדריך שנעזרתי בו https://www.instructables.com/id/DIY-Stainless-Steel-Pipe-Draft-Beer-Tower/

רשימת חלקי הצנרת למגדל עם שני ברזים:

פלאנג’ 2"
ניפל 2" על 10"
טי 2"
שני ניפלים 2" על 2"
שתי זוויות 2"
שני בושינג 2" על 3/4"

הרשימה תואמת לעמדה שלי, החלקים נקנו בחנויות אזוריות של צנרת אביזרי אינסטלציה. 300-400 ש"ח

זה הבסיס להכל והחלק הכי חשוב, התצורה הזאת לא מספיק יציבה, בהמשך הוספתי עוד עצים כמסבכים בזווית כדי להעניק עוד חוזק מבני לשלד.

דבר נוסף שחשוב זה לאפשר הוצאה של המקרר עם פירוק מינימאלי של השלד (מה שלא יושם כאן). השלד עובד ככלוב וכדי להוציא את המקרר, ממש צריך לפרק את הכל.

חיבור הדפנות נעשה מבפנים כדי שההברגות לא יראו לעין. מקשה קצת בזמן החיבור אבל הרבה יותר יפה בסוף.

בפרוייקט למדתי לעבוד עם חבר חדש - רוטר. כרסמתי בדלת מקום לצירים ואחכ השתמשתי בו גם עבור מגשי הטפטוף.

גלגלים שפורקו משידה הורכבו בחלק האחורי של העמדה.

מקדימה הגבהתי את העמדה כדי שתתאים לגובה של הגלגלים. קיבלנו עמדה יציבה וניידת, הרמה קלה בלבד מאפשרת גרירה של כל העמדה.

זאת הפלטה העליונה עליה יורכב המגדל, הארכתי אותה עם פלטה נוספת, בעיקר כדי למנוע הצמדה של העמדה וגב המקרר לקיר.

זה החיבור בין הפלטה לחלק העליון של השלד. כדאי ליצור חיבור נפרד, כדי למנוע פירוק של כל השלד כשמוציאים את הפלטה.

כאן המגדל מורכב לפני הצביעה שלו. שימו לב - חשוב לשחק עם הצינורות ולהרכיב אותם, כדי למצוא את האיזון בו הצינור גם הדוק וגם ישר (בסוף לסמן את גבולות התבריג). תמיד אפשר להשתמש בטפלון אם לא מצאתם לקודה כזאת, אבל זה יפגע בנראות הסופית.

כדאי להשתמש בניירות ונייר דבק כדי להגן על ההברגות (לפי הגבולות שסומנו בשלב הקודם).

השתמשתי בצינור PVC שחור ועליו שרוול מוקצף לבידוד (דברים שמצאתי זרוקים בחצר) חלק מהשרוול המוקצף שמתי בקדח של המקרר כדי לשפר את הבידוד גם שם.

את השלב הזה עשיתי מוקדם מדי! ההברגה של הצנרת לאחר שהושחלה דרך המגדל והמקרר יצרה ליפופים וסתימה.

הדרך הנכונה היא:

  1. הרכבת את הברזים על הבושינג
  2. הרכבת הבושינג על הזווית
  3. חיבור צינור הנוזל לברז
  4. השחלת הצינור דרך ניפל 2" והרכבתו על הזוויות (עם הבושינג והברז)
    5. זה השלב הטריקי - הברגה של כל מה שבנינו בשלבים 1-4 למחבר טי, כאן חשוב מאוד לשים לב שלט נוצר ליפוף בצינור.
  5. הברגת הניפל לטי (חשוב שהניפל יוברג לטי, ולא הפוך, כדי למנוע ליפופים)
  6. באותו אופן הברגת הפלאנג’ לניפל
  7. השחלת הצנרת דרך הפלטה העליונה למקרר
  8. הידוק הפלאנג’

שוב החבר רוטר בא לעזור, חריטה עבור מגשי טפטוף. היה לי פספוס קטן שהפך למגרעת עבור הוצאה קלה של המגשים.
ההתלבטות בין מגש אחד ארוך לשניים קטנים הוכרעה הודות לגובה הנמוך יותר של המגשים הקטנים.

חרשתי את הרשת כדי למצוא את הדבר הזה בארץ, לבסוף נמצא בחנות הזאת
http://www.equip-online.co.il/items/2538621?keyword=&campaignID=7242261007&matchtype=&adgroupID=81845633993&gclid=EAIaIQobChMI88uV3JfA6QIVU-J3Ch1s4g7WEAQYASABEgKYb_D_BwE

טיפ אחרון, הדבקתי את האומים של הפלאנג’ כדי לאפשר פירוק והרכבה של המגדל מבחוץ. אין באמת צורך להדק יותר מדי, זה בעיקר לנראות, כי הניפל הארוך יושב בלחץ בתוך העץ של הפלטה.
אצלי יש רווח די גדול בין המקרר לפלטה העליונה, מי שמתכוון להצמיד בינהם, כדאי שיקח בחשבון אפשרות של בורג שיעבור דרך המקרר או לחלופין אום שקוע בפלטה ובורג קצר.

כאן הכל מורכב לפני לכה.

2 לייקים