וסת CO2 קטן לבלון סודהסטרים

פורסם במקור באתר: וסת CO2 קטן לבלון סודהסטרים - בירגיקס

נתחיל קודם כל מהשורה התחתונה: האם אני ממליץ? כן.

רוצים לדעת למה? המשיכו לקרוא.

אם אתם מבשלים ביתיים שאורזים ומוזגים בירה מחביות, או שוקלים להיכנס לתחום אבל עוד לא בטוחים (יש המון מידע על חביות באתר), סביר להניח שנתקלתם בתקופה האחרונה בשלל וסתי גז קטנים מדגמים אלו ואחרים.
במאמר זה אסקור את הסיבות השונות והשימושים בהם וסת קטן עשוי להיות לעזר במבשלה הביתית שלכם. לאחר מכן אחווה את דעתי על וסת קטן המתאים לבלוני סודהסטרים. את הוסת קיבלתי לבדיקה והתרשמות ממוטי – חברת Moses Beer המייבאת חומרי גלם וציוד לתעשיית הבירה הישראלית.

שימושים קלאסיים לוסת ובלון פד"ח קטן

גיבוי

אם אתם כבר מוזגים בירה מחביות מזה זמן מה, כבר בטח נתקלתם בבעיה. אם אתם עוד מתלבטים – דעו לכם שזה קורה: בלוני פד"ח נגמרים במפתיע.
בין אם זה קורה מחוסר תשומת לב (במיוחד אם הבלון והוסת נסתרים) ובין אם זה קורה בעקבות דליפה – תמיד הבלון יגמר, ותמיד זה יהיה בזמן הכי לא נוח ללכת ולמלא את הבלון.
החזקה של בלון גז של סודהסטרים בסביבה, ווסת גז קטן – נותנת פתרון מיידי לבעיה, עד שמספיקים ללכת ולחדש את הגז בבלון הגדול.

והרי ההוכחה: ערב לפני אירוח – דליפה מצנרת הגז וריקון הבלון הראשי. 10 דק׳ ושני מחברים אח״כ ואין בעיה לארח.

מזיגת חבית נוספת בלחץ שונה

ישנם סגנונות בירה המתאפיינים ברמות גיזוז שונות. בין אם מדובר בפורטר או סטאוט בעלי גיזוז עדין, ובין אם מדובר בבירות חיטה גרמניות המוגזות לרמה גבוהה.
יש לכם מערכת מזיגה בעלת יותר מחבית אחת, עם וסת לחץ ראשי בלבד, המספק לחץ יחיד? מתכננים מערכת ולא בטוחים כמה פעמים תזדקקו לשני לחצי גז שונים?
אם אתם לא בטוחים, ואין לכם מקום או תקציב או רצון לרכוש וסת גז כפול או משולש – תוכלו לדאוג ללחצי גז משתנים בשתי דרכים.
דרך אחת היא להשתמש בוסת משני, אשר מקבל לחץ מהווסת הראשון ויכול להקטין אותו, שזו אופציה טובה אם אתם זקוקים באופן קבוע ללחצי גז משתנים.

וסת גז משני משולש, המחובר לוסת ראשי. מתוך כתבת הקגרטור באתר | תמיר באני

הדרך השניה, שטובה למי שזקוק ללחץ אחר רק לעיתים מזדמנות – היא להשתמש בוסת גז קטן ובבלון סודהסטרים. כך תוכלו לספק לחבית הייעודית את הלחץ האופטימלי דרך מערכת גז נפרדת וייעודית, בלי להזדקק לשינוי של כל מערכת המזיגה שלכם.
כיוון שהגז בבלוני סודהסטרים יקר יותר מאשר הגז שאנו רוכשים במילוי הבלון הגדול – עדיף לדאוג להגזת החבית קודם, בין אם מהבלון הראשי או באופן טבעי ע"י סוכר, ולהשתמש במערכת הגז הקטנה רק למזיגה.

מזיגה בשטח

חלומו של כל מבשל בירה ביתית שגם יוצא מהבית לפעמים – הוא למזוג את הבירה בשטח, אצל חברים או באירועים. בתור מי שעשה את זה לא מעט , אני יכול לומר לכם שלהיסחב עם בלון ברזל גדול ומלא – זה סיוט כבד ומסורבל. זה אפילו מעט מסוכן (גם לרגליים וגם לוסת הגדול והיקר שלכם שעכשיו הרוס, כשכל העסק נופל הצידה ופוגע למישהו בשוק…).
בין אם מדובר בחבית בגודל מלא, מיני חבית או גראולר – שימוש בבלון סודהסטרים הופך את התפעול להרבה יותר נעים ונגיש. זה גם מגדיל את הסבירות שתעשו את זה יותר.
בסופו של דבר בירה היא משקה חברתי, ושווה להשקיע באופציה שתהפוך את האפשרות לחלוק אותה עם חברים ולהקפיץ את הרמה של כל אירוע עם בירה ביתית מהחבית.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

להמשיך גירוי על מערכות מזיגה ניידות – חשבון האינסטגרם Nakedkeg יעשה את העבודה, אבל זה ממכר, אז זהירות

תפעול פעולות במבשלה הביתית

בחודשים שחלפו מאז שקיבלתי את וסת הגז הקטן מחברת Moses Beer אני משתדל להשתמש בו הרבה. זאת כדי שאוכל לגבש את חוות הדעת שתוצג במרחק פסקה אחת. אני חייב לומר שלא צפיתי את השדרוג בנוחות העבודה שיתן לי הוסת הזה בביצוע כל מיני פעולות במבשלה הביתית.
המבשלה לא ממוקמת בדירה בה הכל קרוב אלא בבית פרטי. זה אומר שהציוד ומוקדי הפעילות פזורים בכל עבר: מערכת הבישול – בחצר, מקרר התסיסה – על הגג, מקרר שמרים ועמדת יישון – במרתף, והקגרטור בכלל בסלון. עד עכשיו, בכל פעם שהייתי זקוק לגישה לגז – נאלצתי לשאת את מה שרציתי במורד ובמעלה המדרגות אל הבלון הגדול של הקגרטור. הימים האלו חלפו. כעת – ההר בא אל מוחמד.
על אף האימון הפיזי המתון שהדבר סיפק לי – הרבה יותר קל להשתמש בבלון סודהסטרים ווסת קטן כשאני רוצה להעביר בירה מחבית לחבית (כדי לקחת לשטח, כמובן), למלא חביות בגז אחרי ניקוי או בשלבי אריזת הבירה, להזרים נוזל חיטוי בצינור היניקה ועוד שלל פעולות.
כמו שציינתי קודם: כשדברים לא קלים ונוחים, בטח כשמדובר בתחביב – אנחנו נוטים לעשות אותם פחות. כשהם כן- זה בדיוק אלמנט הכיף של התחביב, ואז אנחנו נהנים להתעסק בו יותר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מערכת מזיגה ביתית – גם אם חשבת שאין לך מקום

בתקופה האחרונה נצפית עליה בזמינות של הציוד ומחירים נוחים של ציוד מסין. זו עשויה להיות אחת הסיבות לכך שמבשלי בירה ביתיים רבים מעוניינים לעבור לעבוד עם חביות.
לא לכל אחד יש מקום לקגרטור בגודל מלא או לקיזר, ולא מעט מבשלים מחפשים פתרונות שיכולים להיכנס במקרר משרדי קטן או אפילו במקרר המשפחתי. זה נכון במיוחד אם מדובר במבשלים של "מדי פעם", שלא זקוקים למערכת מזיגה 24/7, 365 ימים בשנה.
למבשלים כאלה הפתרון לחביות הוא מאוד קל ונגיש – יש היום שלל "חביות מיני" בטווחים של ליטרים בודדים ועד 10-15 ליטר. אבל מה עם בלון הגז? בלונים גדולים הם פעמים רבות הגורם המגביל.
שימוש בבלון קטן ווסת קטן יכול להיות בדיוק הפתרון שיתאים לכם ויהפוך את החלום של בירה ביתית בחבית – למציאות.

וסת קטן לבלוני סודהסטרים של חברת (Moses Beer (Oxyturbo

![|300x225](upload://3XSVE2k0NoSXzTH31TmRNQOzSug.png)

מאפיינים טכניים

משקל: 0.49~ ק"ג
חיבור צנרת: מגיע עם חיבור בסגנון john guest בקוטר 3/8" המתאים לצנרת PE או למחבר JG Barb המאפשר הלבשה של צנרת גמישה.
חיבור גז: מתאים לבלוני SodaStream. תבריג 21-6 ACME 2G.
שעונים: שני שעוני לחץ – לחץ בבלון (עד 250 BAR) ולחץ עבודה (עד 10 BAR).
כוונון: שליטה על לחץ הגז לעבודה בעזרת ברז הברגה.

יתרונות

איכות

לחצים וגזים הם לא עניין שיש להקל בו ראש.
על אף שניתן למצוא ציוד זול מאוד ברשת – אני מקפיד לעמוד בפיתוי ולהשתמש בוסתי גז של חברות ידועות ובדוקות. חברת Moses Beer מייבאת, בנוסף לוסתי גז בגודל מלא תוצרת DSI גרמניה, את וסת המיני המדובר, תוצרת Oxyturbo האיטלקית. המוצר עומד בתקנים וכן עובר אישור של מכון התקנים הישראלי.
המוצר מרגיש ומתנהג כעשוי מחומרי גלם איכותיים, ברמת גימור גבוהה.

נוחות שימוש

וסת זה נוח מאוד לשימוש, והוא אינטואיטיבי וברור גם למי שלא מכיר או השתמש בוסתי גז בעבר.
החיבור לבלון הגז מתבצע ישירות ואינו מצריך שימוש בכלים או מפתחות על מנת להדק את ההברגה. חיבור וניתוק הצנרת בעזרת מחבר הג'ון-גסט הוא מהיר ונוח.
יתרון גדול של מוצר זה על פני מוצרים מתחרים הוא שני שעוני הלחץ. בניגוד לוסתים המציגים לחץ עבודה בלבד, על פני שעון אחד, וסת זה מציג גם את הלחץ בבלון וגם את יתרת הגז. אמנם השעון הנוסף מגדיל את פרופורציות המכשיר ואת משקלו, אבל היתרון שהדבר מספק שווה את זה והוסת עדיין קטן, קומפקטי ונייד.
ברז השליטה המאפשר כוונון של הגז נע בחופשיות ובאופן קל לשליטה, ואינו נתקע או קופץ.
הבדיקות נעשו גם בטמפ' החדר, גם בתנאי מקרר הקרובים לאפס וגם בתנאי שטח. בכולם השימוש בוסת היה נוח וקל, על אף שחששתי משינוי בתכונות עקב התכווצות בקור או התרחבות בשמש (של מתכות ופלסטיקים) או מחול ולכלוכים שעשויים היו לחדור.
הברגת הוסת מתאימה בדיוק לבלוני סודהסטרים (חדשים) ואינה דולפת או לא מתברגת עד הסוף. זהו סעיף שראיתי אותו חוזר בתלונות של צרכנים באתרי רכישות מסין על מוצרים מקבילים, ושאני שמח שהחשש שלי התבדה בעניינו.

![|300x225](upload://8M20o3nxuz9h7hNj5iqSF83Lodv.jpeg)

חסרונות

השעונים הכפולים מציגים יחידת מידה אחת – BAR, ברזולוציה של 0.5 יחידות. רוב המבשלים הביתיים משתמשים ביחידת PSI המאפשרת להגיז בצורה מדוייקת יותר. על אף שניתן לבצע את ההמרה די בקלות ברשת, הצורך לעשות את זה מעט מסרבל. כמו כן, רזולוציה של 0.5 יחידות לא מאפשר קליעה ל-PSI מדוייק (9 PSI, למשל, הם 0.6 BAR, בעוד ש-13 PSI השונים מהם מאוד הם 0.9 BAR). כפי שציינתי – לבעלי בלון גדול עדיף להגיז עם הבלון הגדול, כך שבעיה זו היא מינורית יחסית ולא הפריעה לי עד כה יותר מדי.
לוסת זה, בדומה לוסתים קטנים אחרים, חסרה תכונה אחת שאני אוהב – PRV (Pressure Relief Valve). בגדול זה אומר שלא ניתן לפרוק לחלוטין את הלחץ שבוסת, גם אם מכוונים אותו ל-0. עדיין נשאר מעט לחץ שמשתחרר בבת אחת כשמבריגים אותו החוצה מהבלון. האם זה קריטי או משפיע איכשהו על השימוש? לא. האם זה מבהיל ומציק? קצת.

חוות דעת כללית

כפי שציינתי בהתחלה – אני ממליץ לכל מבשל ביתי שיש לו חביות להצטייד בבלון גז קטן ווסת המתאים לו. שלל הפעולות שניתן לבצע בקלות ובנוחות בעזרת התוספת הקטנה הזו בהחלט משדרג את העבודה.
אחרי חודשים של שימוש בוסת של Oxyturbo, ממליץ למי שמחפש מוצר בטוח, עם "אמא ואבא", העומד בתקנים ובעל אישורים – לשקול בחיוב רכישה של המוצר ולפנות למוטי מחברת Moses Beer לפרטים נוספים באתר www.mosesbeer.co.il

 

ייתכן שפספסתי אבל לא ראיתי שציינת מחיר לפלא הקטן הזה. תוכל?

נמנעתי בכוונה מלציין מחיר :slightly_smiling_face:
אני לא המוכר ולא בעל אינטרס כלכלי במוצר (אחוזים או משהו) ומחיר הוא משהו שיכול להשתנות / תלוי בעוד גורמים של הקונה מול המוכר, לכן הפניתי ישירות למוטי.
אני כאן כדי לחוות דעה ולספר לאחרים אם שווה או לא.
בעת כתיבה שורות אלה הוסת הקטן שוב משמש לי כוסת מחליף כשהבלון הגדול הלך למילוי, ואני עדיין מרוצה ממנו וממליץ עליו.

לייק 1